Klantenservice

Betaling, verzending en levering

Formaat, kleur en andere keuzes

Overige vragen

Betaling, verzending en levering

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?
Je kunt bij ons betalen met iDeal of via overschrijving, de keuze hiervoor kun je aangeven tijdens de bestelprocedure. Je ontvangt de factuur per email na het afronden van de bestelling. Geen email ontvangen? Soms belandt de mail met de factuur in de verwijderde items, dit is met name het geval wanneer je gebruik maakt van een gratis email-dienst (zoals hotmail of gmail).

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Wij streven ernaar de bestelling de eerstvolgende werkdag na ontvangst van de betaling op te sturen. In geval van betaling van iDeal is dit de dag na het plaatsen van de bestelling. Houd er rekening mee dat een betaling door overschrijving vaak pas in de loop van de volgende dag op onze rekening staat, dus wordt de bestelling ook pas de dag daarna verzonden. In drukke periodes kan het wel eens voorkomen dat een bestelling een dag later wordt verzonden, maar nooit meer dan 3 dagen na ontvangst van de betaling.

Wat zijn de verzendkosten?
Per bestelling berekenen we 1,95 euro voor verzend- en verpakkingskosten, ongeacht wat of hoeveel je besteld. Je weet dus precies waar je aan toe bent.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?
Wij verzenden uitsluitend met PostNL. Onze ervaring is dat hiermee de pakjes het snelste op hun bestemming komen. Soms maken we gebruik van pakketpost, soms met brievenbuspost. We verpakken altijd goed, voorzichtig, en uiteraard ook leuk. Uitpakken moet een feestje zijn! De afgelopen jaren hebben we meer dan 2000 pakjes verzonden, en nog nooit is er een beschadiging gemeld. Mocht dit wel het geval zijn: meld het ons, dan zorgen wij dat je een nieuwe krijgt.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Onze ervaring is dat met brievenbuspost zo’n 70% binnen 1 dag bezorgt wordt, en 95% binnen 2 dagen. Pakketpost wordt in 95% van de gevallen de volgende dag bezorgt. Maar helaas is een pakje ook wel eens langer onderweg. Hier hebben wij helaas ook geen invloed op. Duurt het langer dan een dag of 5 voor het pakje is bezorgt? Neem contact met ons op.

Kan ik ook kiezen voor pakketpost in plaats van brievenbuspost?
Ja dat kan. De extra kosten van 5,50 euro zijn dan voor de koper. Neem contact op voor het plaatsen van de bestelling of plaats een opmerking in het infoveld op het bestelformulier. 

Verzenden jullie ook naar België of andere landen?
Ja hoor, we verzenden ook naar België. Op het bestelformulier kun je met het drop-down menu kiezen voor  Belgie, dan worden ook meteen de correcte verzendkosten en -duur aangegeven. Naar andere landen verzenden is momenteel geen standaard optie, maar natuurlijk is dit wel mogelijk. Neem even contact op voor de juiste verzendkosten en gang van zaken.

Ik trouw al over een paar dagen, wat nu? 
Als er een trouwdatum is opgegeven die in de nabije toekomst ligt, zullen we altijd proberen hem nog dezelfde dag te verzenden (mits betaald met iDeal). Let wel: we proberen het, maar het lukt niet altijd. Vooral ’s middags ben ik druk bezig met de kinderen en kan ik geen pakjes meer wegbrengen.
Dus als de bruiloft binnen een paar dagen plaatsvind ben ik gewoon het liefst heel eerlijk: ik kan niet garanderen dat je het op tijd ontvangt. Uiteraard stuur ik met liefde iets op, en zal ik er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te doen, maar 100% garantie geven dat het pakje de volgende dag bezorgd wordt kan ik gewoonweg niet. Dit is dus op risico van de koper.
Een bestelling ophalen is natuurlijk ook altijd mogelijk, wij zijn gevestigd in Oss.


Kan ik de bestelling retour zenden?

Uiteraard. Terugsturen kan binnen 14 dagen na ontvangst. Ontvangen wij binnen deze 14 dagen het product ongeschonden en netjes verpakt, dan storten wij het aankoopbedrag terug. De verzendkosten voor terugzending zijn voor jezelf, dus vergeet niet het pakje voldoende te frankeren.

Het product dat ik wil bestellen is verkocht… wat nu?
Elk product in de webshop is met de hand gemaakt en zeker in de drukke zomermaanden komt het regelmatig voor dat een product uitverkocht is. Veel producten zijn one-of-a-kind en zullen niet opnieuw gemaakt worden, dit staat er ook bij in de omschrijving. Ik maak een product niet nog een keer, zo blijft het bijzonder en exclusief maar kan wel voor je kijken of ik iets kan maken met dezelfde materialen of tekst. De sixpences zijn niet uniek, deze komen vanzelf weer op voorraad. Zeker weten? Stuur even een mailtje. Dan stuur ik je – geheel vrijblijvend- een mailtje wanneer het weer op voorraad is, of ik kan misschien een suggestie doen voor een ander of nieuw product of een product op maat. 

Het product is op voorraad, maar ik kan niet bestellen?
Alle producten worden met de hand gemaakt, in kleine hoeveelheden. Soms zelfs maar 1 exemplaar. Om overbestelling te voorkomen wordt de voorraad automatisch aangepast na een bestelling. Het kan voorkomen dat een product besteld wordt, maar dat de bestelling niet wordt afgerond. In dit geval toont de website nog de voorraad inclusief het zojuist bestelde product. Wanneer deze eerste bestelling niet wordt afgerond binnen een uur verloopt de reservering en kan het product opnieuw besteld worden.

Naar boven

Formaat, kleur en andere keuzes

Wij hebben een accentkleur gekozen voor onze bruiloft, kan ik dit terug laten komen?
Absoluut! Een sixpence of zakdoekje kan vaak ook in of met een andere kleur gemaakt worden. De kostprijs van het materiaal wordt doorberekend in de prijs (dit zal zelden meer zijn dan een paar euro). Wel is er een langere levertijd wanneer materialen gekocht moeten worden. Neem even contact op. 

Ik twijfel over de kleur, wat nu?
Heb je een stukje stof van je jurk (hier kun je om vragen in de bruidsmodewinkel), leg deze dan op een wit papier (bijvoorbeeld een vel printpapier) en bekijk dit in natuurlijk licht. Neigt de kleur ietwat naar geel? Kies dan ivoor. Neigt het ietwat naar grijs? Kies dan voor offwhite. Wit is gewoon wit, al zie je hier soms een klein zweempje blauw in terug.
Houd er wel rekening mee dat kleuren in complete scala’s worden geproduceerd. Zo is ivoorwit verkrijgbaar in wit-met-een-piepklein-beetje-geel tot een tint die heel dicht bij lichtgeel ligt. Er zal dus altijd wel wat kleurverschil zijn met jouw jurk of zijn pak.
Toch nog twijfels? Neem even contact op, dan probeer ik je zo goed mogelijk te helpen.

Kan ik ook betalen met iDeal als ik iets op maat laat maken?
Ja dat kan! Wij maken een speciale order aan die je gewoon via iDeal kunt betalen.

Naar boven

Overige vragen

Soms kom ik de naam “Zomaar & Daarom” tegen, wat is dat?
Zomaar & Daarom is de naam waaronder Hip je huwelijk in ooit begonnen is, en dient nog steeds als hoofd bedrijfsnaam. Dit zie je dan ook nog terug in bijvoorbeeld de bankgegevens en gegevens van de Kamer van Koophandel. Overigens is Hip je huwelijk in een geregistreerde handelsnaam en daardoor ook automatisch beschermt tegen onrechtmatig gebruik.

Ik heb een vraag…. kan ik jullie ook bellen?
Ja dat kan, op nummer 0412-646590. Ik ben -over het algemeen- aanwezig op maandag, dinsdag en vrijdag tussen 9-14 uur, en op woensdag tussen 9-11.30 uur. Op donderdag heb ik cursus en ben ik niet aanwezig. De mail wordt wel gedurende de hele dag bekeken. In geval van spoed reageer ik zo snel mogelijk. In alle andere gevallen probeer ik terug te mailen binnen een dag.

Kan ik ook langskomen?
Ja dat kan, maar alleen op afspraak en tijdens de tijden die hierboven zijn aangegeven. Wij zijn gevestigd in Oss.

Wie maakt de artikelen?
De artikelen worden allemaal met de hand gemaakt door Chantal, ook het zeefdrukken en edelsmeden doe ik zelf. 

Wie of wat zijn Hip je huwelijk in?
Hip je huwelijk in is 90% Chantal, 5% mijn rechterhand (en echtgenoot) Gertjan en 5% deskundigen in de trouwindustrie: Bruiden, weddingplanners, andere ondernemers, met hen overleg ik wat hot is, wat blijft en wat vertrekt. 

Ik ben van de pers en wil graag foto’s of producten van jullie gebruiken
Heel leuk, dus graag! We sturen met liefde iets op of maken iets dat past bij de stijl van jullie fotoreportage. Neem even contact op per mail! Ook aIs er een foto is die je graag wilt gebruiken, dan sturen we een foto met hoge resolutie op.

Kan ik een producten als cadeau laten verpakken en verzenden?
Alle producten worden netjes verpakt in cellofaan, ingepakt en voorzien van een handgemaakt cadeaukaartje met felicitaties van ons aan jou. Als een echt cadeautje dus. Wil je er een persoonlijke boodschap op laten zetten? Laat het even weten, dit kan bijvoorbeeld in het infoveld van het bestelformulier. Om vlekken door wrijving van het papier op de stof te voorkomen verpakken we niet direct in cadeaupapier, maar altijd eerst in cellofaan.